Yemek Pişirmek İçin Avokado Yağı Kullanmanız İçin 11 niye

Elif

New member
16 Haz 2021
130
0
0
Avokado yağı, avokado özünden elde edilen doğal bir yağdır. Sıhhat ve öbür biroldukça niçinden dolayı kullanılıyor. Yemek pişirmek için daha fazlaca tercih ediliyor, bu da birtakım insanların niye avokado yağı kullandığını merak etmesine niye oluyor.

Avokado yağını yemek pişirmek için kullanmanız için 10 niye:

  1. Yüksek duman noktası.
  2. Biroldukca pişirme sistemi ve kullanım için epey istikametli.
  3. Eşsiz tatlandırıcı.
  4. Sağlıklı yağlar, vitaminler ve mineraller açısından zengindir.
  5. Antioksidanlar.
  6. Kardiyovasküler sıhhati güzelleştirin.
  7. Göz sıhhati.
  8. Artrit semptomlarını azaltır.
  9. Dişeti hastalığı.
  10. Sağlıklı kan şekeri düzeyleri.
  11. Cilt sıhhati.
Bu makale, üstteki niçinlerin her birini detaylı olarak inceleyecektir. bu biçimde haydi başlayalım ve avokado yağının mükemmellerini keşfedelim.

Yemek Pişirmek İçin Avokado Yağı Kullanmak İçin niçinler



1. Yüksek Duman Noktası


Duman noktası, sıvı ve katı yağın parçalanmaya başladığı ve yanmaya başladığı sıcaklıktır. Yağın özgür radikaller üzere ziyanlı bileşikleri hür bıraktığı duman noktasındadır.

Ayrıyeten yemeğin tadını da tesirler. Daha da kıymetlisi, sağlıklı yiyeceklerdeki besinler ve antioksidanlar bozulmaya başlar. Mevcut tüm yağlar içinde rafine avokado yağı, 520ºF’de en yüksek duman noktasına sahiptir. Bu niçinle avokado yağı yemek pişirmek, bilhassa yiyecekleri daha yüksek sıcaklıklarda pişiren yiyecekleri kızartmak için tanınan hale geliyor.

Bir yağın dumanlanma noktası daha düşükse, onu ısıtırken son derece dikkatli olmanız gerektiğinden, onunla yemek pişirmek daha güç hale gelir.

2. Biroldukça Pişirme Sistemi ve kullanması İçin Çok Yönlü


Avokado yağının yüksek dumanlanma noktası niçiniyle kızartma haricinde kullanılabilecek biroldukça pişirme tekniği vardır. Avokado yağı aşağıdaki pişirme biçimleri ve kullanımları için kullanılabilir:

  • Kızartma.
  • Kavurma.
  • Fırında pişirme.
  • Mangal.
  • Sote.
Kızartmanın yanı sıra, biroldukça kişi avokado yağı sos olarak kullanır. Ayrıyeten eti marine etmek, salatanızı süslemek yahut öbür gereçlerle birleştirerek yemeğe ekleyebileceğiniz eşsiz bir lezzet elde etmek için kullanabilirsiniz.

Mangalda ızgara yaparken dikkatli olun. Izgaranın ısı üstündeki yüksekliğine bağlı olarak ızgara sıcaklıkları çok derecede yükselebilir. Izgara sıcaklığı, rastgele bir yağın duman noktasının ötesinde olan 520 dereceyi kolay kolay aşabilir.

Aşağıdakiler, tanınan pişirme formlarının tipik pişirme sıcaklıklarıdır:

  • Derin kızartma: 320-356ºF
  • Tavada kızartma: 248ºF
  • Sote: 248ºF
  • Fırında pişirme: 350-400ºF
3. Eşsiz Tatlandırıcı


Daha evvel avokado yediyseniz, avokado yağının tadının nasıl olduğu hakkında bir fikriniz var. tıpkı vakitte, avokadoyu yağa dönüştürdükten daha sonra aroması daha yavaşça ve tıpkı derecede hassas hale gelir ve bu da onu yemek pişirmek için ülkü hale getirir.

Avokado yağı yavaşça ve tazeyken, öteki yağlar baskın bir tada sahiptir. Zeytinyağı, hindistancevizi yağı ve öteki tanınan yağlar için kusursuz bir alternatiftir.

Avokadonun tadı kullandığınız avokado yağının aşağıdaki özelliklere sahip olup olmadığına bağlı olacaktır:

  • Rafine edilmiş: Bu daha hafifçetir ve çoklukla kozmetik için kullanılır.
  • Rafine edilmemiş: Bu, daha kuvvetli bir tada sahiptir, bu da onu yemek pişirmek yahut salata sosu olarak şahane kılar.
4. Sağlıklı Yağlar, Vitaminler ve Mineraller Açısından Zengin


Avokado yağı, diyetin bir kesimi olarak tüketim için harika olan birfazlaca sağlıklı yağ ve besin içerir. Avokado yağında bulunan besinlerden kimileri şunlardır:

Oleik asit

Bu, avokado yağı içeriğinin neredeyse %70’ini oluşturan tekli doymamış omega-9 yağ asidi cinsidir. Oleik asit, kolesterolü ve kalp hastalığı geliştirme riskini düşürmeye yardımcı olan kalp için sağlıklı bir yağdır. Avokado yağı yüksek yağ içeriği niçiniyle bedenin birfazlaca kıymetli besini emmesine yardımcı olur. Biroldukça yağda çözünen vitaminin, bedenin onları emmesine müsaade vermek için yağ ile birleştirilmesi gerekir.

Bir çalışmada, avokado yağı içeren ve içermeyen bir salata yerken bedenin besinleri nasıl emdiğini karşılaştırdı. Avokado yağından elde edilen yağ salataya karıştırıldığında, emilim oranı kıymetli ölçüde arttı.

Aşağıdaki besinler daha kolay emilir:

  • E vitamini
  • A vitamini
  • K vitamini
5. Antioksidanlar

Antioksidanlar değerlidir zira özgür radikallerle savaşmaya yardımcı olurlar. Hür radikaller, bedenin hücrelerine niye olan kararsız bileşiklerdir. Bu, yaşlanmanın ve hastalığın değerli bir sebebi olan oksidatif gerilime niye olur. Bu ziyan verici süreç kanser, kalp hastalığı ve üzere tıbbi meselelerin riskini artırabilir. Antioksidanlar, özgür radikalleri nötralize etmeye ve bunların niye olduğu ziyanların birçoklarını önlemeye yardımcı olabilir.

Avokado yağı, aşağıdakiler de dahil olmak üzere epey sayıda antioksidan içerir:

  • Karotenoidler.
  • Tokoferoller.
  • Lutein.
  • Sitosterol.
  • Avenasterol.
6. Kardiyovasküler Sıhhati İyileştirin


Avokado yağının içerdiği tekli doymamış yağlar, felç ve kalp hastalığına niye olabilen düşük LDL düzeyleri ile temaslıdır. Ek olarak, kan basıncını düşürmek için şahane olan yüksek seviyede içerir.

Bir çalışmada, fazla kilolu olan iştirakçilere, tereyağlı bir yemek yahut avokado yağı kullanılarak birebir öğün verildi. daha sonraki dört saat ortasında, avokado yağı ile yemek yiyen insanların tereyağı kümesine nazaran makus kolesterol, trigliserid, inflamatuar sitokinler ve kan şekeri değerli ölçüde daha düşük seviyelerde kaldı.

7. Göz Sağlığı

Avokado yağı, gözlerde doğal olarak bulunan besinler olan lutein ve zeaksantin içerir. Beden onları üretmez, bu niçinle diyetiniz yoluyla tüketilmeleri gerekir. Lutein ve zeaksantin açısından varlıklı bir diyet, yaşa bağlı iki göz hastalığı olan katarakt ve makula dejenerasyonu riskini azaltır. Ek olarak, hayatın daha sonraki senelerında körlük yahut çok derecede zayıf görme mümkünlüğünü büyük ölçüde azaltır. Bu iki besin, genel göz sıhhati için şahanedir ve hatta birtakım durumlarda görüşü güzelleştirebilir.


8. Artrit Belirtilerini Azaltın

Artritin en yaygın biçimi olan osteoartrit, eklemlerin ağrılı iltihaplanmasını ve kıkırdağın parçalanmasını içerir. Avokado yağının anti-inflamatuar tesirleri yardımıyla artrit semptomlarını azaltmada faydalı olabilir.

Biroldukça çalışma, soya fasulyesi ve özlerinin (ASU) bir kombinasyonunun osteoartritin niye olduğu ağrı ve sertliği azaltmaya nasıl yardımcı olabileceğini göstermiştir.

9. Dişeti Hastalığı

Avokado yağından elde edilen özler, periodontal hastalığın (diş eti hastalığı) önlenmesine yardımcı olabilir. Sonuç olarak, periodontal hastalık dişlerin etrafındaki kemik ve dokuya ziyan verebilir ve diş kaybına niye olabilir. Araştırmalarda, avokado ve soya fasulyesi yağı kombinasyonunun, diş eti hastalığının ana sebebi olan iltihaplanmaya yol açan bir proteini bloke ettiği gösterilmiştir.

Avokado yağı, iltihap önleyici tesirleri yardımıyla diş eti tahrişinin tedavisinde fazlaca tesirli olabilir. Enflamatuar tesirleriyle ve diş eti hastalığında doku hasarı için bir itici güç olarak bilinir.

10. Sağlıklı Kan Şekeri Düzeyleri


Son araştırmalar, doymuş yağlar yahut karbonhidratlar yerine sağlıklı yağları yemenin diyabet için risk faktörlerini nasıl etkilediğine dair bilimsel çalışmadan elde edilen bilgileri tahlil etti.

Çalışmalara katılanlara çeşitli yağ ve karbonhidrat içeren yemekler verildi. Çalışmalar kan insülini, kan şekeri, insülin direnci ve hassaslığına odaklandı. Avokado yağında olduğu üzere tekli doymamış yağ oranı yüksek besinlerin tüketilmesinin kan şekeri denetimi üzerinde olumlu bir tesiri olduğu bulundu.

Bu makalenin başlarında açıklandıği üzere, avokado yağında bulunan besinlerin birçok sağlıklı yağlardır. Düşük kolesterolün tekli doymamış yağ tüketmekle kontaklı olduğunu esasen biliyoruz.

11. Cilt Sağlığı

Araştırmalar, avokado yağında bulunanlar üzere sağlıklı yağlar tüketmenin cildin sağlıklı kalmasına ve elastikiyetini müdafaasına yardımcı olabileceğini göstermiştir. Ek olarak, antioksidanlar cilt sıhhati ile bağlantılıdır.

Diyetle alınan yağ ölçüsü, deri dokularının lipid bileşimi ile yakından bağlantılıdır. Esansiyel yağ asitlerinin yetersiz alımı cilt hastalıklarına niye olur.